چگونه در هوای برفی رانندگی کنیم

چگونه در هوای برفی رانندگی کنیم؟

چگونه در هوای برفی رانندگی کنیم؟

 رانندگی در هوای برفی  به این صورت میباشد که باید قبل از حرکت ماشین، شیشه جلو، شیشه‌های جانبی، چراغ‌های جلو و چراغ‌های ترمز عقب را با یخ‌خراش و برس های مخصوص حتما پاک بفرمایید. در هنگام رانندگی درهوای برفی، خودرو را متوقف کنید و در صورت احتیاط شیشه‌ها و چراغ‌ها را پاک بکنید. هنگام رانندگی در هوای برفی فراموش نفرمایید که برف را از روی پلاک خود پاک بکنید، زیرا این یک الزام قانونی است که پلاک شما در بسیاری از مکان‌ها قابل دیدن باشد.

زنجیر چرخ نصب کنید

زنجیر برف را روی لاستیک قرار بدهید، آن را در بالا نگه دارید ودهید به طور یکنواخت روی جلوی لاستیک و چرخ بیفتد. هنگامی که زنجیر به طور یکنواخت و ایمن روی سه چهارم چرخ قرار بگیرد که با جاده تماس نداشته باشد، زنجیر برف را روی بقیه لاستیک‌ها قرار بدهید.
•    وقتی زنجیر چرخ روی سه چهارم لاستیک‌ها قرار میگیرد، سوار ماشین خود شوید و کمتر از یک متر به جلو برانید. با این کار قسمتی از لاستیک که قبلاً با زمین تماس داشت مشخص می گردد.
•    ترمز دستی را بکشید، از ماشین پیاده شوید و زنجیر باقیمانده را به بقیه چرخ محکم بکنید. برای سفت کردن زنجیرها در جایی که بسته می‌شوند، از یک حلقه نزدیکتر استفاده بفرمایید.
•    اضافه کردن زنجیر چرخ به وسیله نقلیه شما امکان دارد برای رانندگان در برخی مناطق ضروری باشد، اما اگر تایرهای برفی نصب گردیده باشید دیگر مجبور به استفاده از زنجیر چرخ نیستید.

چگونه در هوای برفی رانندگی کنیم

تهویه مطبوع را روشن کنید تا هنگام رانندگی در هوای برفی، شیشه‌ها تمیز بماند

تهویه مطبوع کننده هوا را روشن کنید و آن را روی گزینه هوای تازه تنظیم بکنید تا روی پنجره‌های داخلی بخار جمع نگردد.

هنگام رانندگی در هوای برفی همیشه چراغ‌های جلو را روشن کنید

به این معناست که هنگام رانندگی در ساعات روز هم باید چراغ‌های جلو را روشن بکنید. این موجب می‌گردد که وسیله نقلیه شما در حالی که هنوز برف می‌بارد برای سایر رانندگان بیشتر دیده شود.

زمانی که جاده‌ها پوشیده از برف یا یخ هستند، به آرامی رانندگی کنید

با استفاده از دنده‌های پایین در خودرویی با گیربکس دستی رانندگی بکنید تا کشش خود در جاده افزایش یابد. از گزینه کروز کنترل استفاده   نفرمایید و به هیچ عنوان از وسایل نقلیه دیگر سبقت نگیرید.  وسایل نقلیه برای اینکه ترمزها به درستی کار بکنند به کششاحتیاج دارند، به همین دلیل است که سرعت‌های آرام تر، چرخش‌های ملایم‌تر و توقف‌ها ضروری است تا کشش ممکن باقی شود.

سرعت وسیله نقلیه را به صورتی کاهش دهید که از حد مجاز کمتر شود. در هنگام رانندگی نسبت به میزان کشش لاستیک‌هایتان در جاده بسیار مراقبت کنید.

چگونه در هوای برفی رانندگی کنیم

هنگامی که نیاز به توقف دارید، پدال ترمز را به آرامی فشار دهید

اگر بتوانید، حتی خیلی بهتر است که به طور کلی از توقف اجتناب بکنید. هنگامی که به چراغ قرمز نزدیک می‌شوید، به تدریج سرعت ماشین خود را تا توقف کامل کاهش بدهید. اگر زمان را درست پیش‌بینی کنید، ممکن است بدون نیاز به توقف، چراغ سبز گردد.
گر می‌بینید که چندین خودرو جلوی شما متوقف شده‌ است، برای جلوگیری از برخورد تصادفی با وسیله نقلیه دیگر، چندین فواصل توقف را شروع کنید.اگر متوجه شدید که لاستیک‌های‌تان قفل شده‌است، پای خود را به طور کامل از روی ترمز بردارید.

تیغه‌های برف پاک‌کن شیشه جلو را تعویض کنید

تیغه‌های برف پاک‌کن‌های خود را قبل از فصل زمستان بررسی کنید تا مطمئن شوید که برف پاک‌کن‌های شما به هر چیزی که ممکن است در حین رانندگی مانع دید شما گردد، واکنش سریع نشان می‌دهد. اگر تیغه‌های شما روی شیشه جلو تمیز حرکت نمی‌کنند یا ترک می‌خورند، فوراً آن‌ها را تعویض نمایید.

سیستم خنک کننده خود را بررسی کنید

اطمینان حاصل فرمایید که سطح مایع در رادیاتور شما به اندازه کافی است. اطمینان داشته باشید که خنک کننده مناسب در سیستم خودرو دارید. بررسی کنید که همه شیلنگ‌ها در شرایط خوبی هستند و هیچ نشانه واضحی از خرابی نداشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا