تنظیم-آینه-های-خودرو-شاخص

تنظیم آینه های خودرو

تنظیم آینه های خودرو

تنظیم آینه های خودرو، یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها هنگام رانندگی است. برای اطمینان از کارایی آینه‌ها، تنظیم صحیح و قرارگیری مناسب آن‌ها بسیار اهمیت دارد. اساساً، هنگام رانندگی از دو نوع آینه بایستی استفاده کنید: آینه‌های کناری و آینه عقب (آینه دید عقب). آینه‌های کناری در دو طرف اتومبیل و درست بیرون پنجره‌های جلویی قرار دارند. آینه عقب، در کنار راننده و متصل به شیشه جلویی ماشین است که هم‌سطح چشمان راننده قرار دارد. برای رانندگی درست، باید این آینه‌ها را به‌درستی تنظیم کرد.

تنظیم آینه های خودرو
تنظیم آینه های خودرو

تنظیم آینه های کناری

ابتدا روی صندلی راننده نشسته. آینه‌ها، نور را انعکاس می دهند. این یعنی این که آنچه را که می بینید، وابسته به زاویه دیدتان متفاوت است. همین که نشستید بر روی صندلی، آینه‌های را بایدتنظیم بکنید.

صندلی خود را حرکت بدهید تا درفاصله مناسبی قرار گیرید. صندلی خود را جوری تنظیم بکنید که پاهاتان در حالت مناسبی بر روی پدال‌ها قرار بگیرد و تا به‌راحتی جلوی ماشین را ببینید.

نکات

  • مطمئن شوید که به دنده و فرمان دسترسی دارید.
  • اگر قدتان کوتاه است و جلوی خودرو احاطه ندارید، یک بالش زیر خود بگذارید.

برخی خودرو ها برای تغییر جهت آینه ها دارای دکمه هستند از آن ها استفاده کنید.

نکات

  • دکمه تنظیم آینه‌ها، درست در سمت راست فرمان ماشین قرار دارد و چهار جهت بر روی آن مشخص‌هست تا بتوانید آینه‌ها را به هر جهت حرکت بدهید.
  • همچنین معمولاً یک کنترل چپ و راست دارد تا با انتخاب خودتان تصمیم بگیرید که کدام آینه را حرکت بدهید.

آینه‌های دستی را با دست خود تنظیم بکنید. آینه‌های بسیاری از اتومبیل‌های قدیمی، با کمک دست تنظیم میشوند.

جهت چپ و راست آینه‌ها را تنظیم بکنید. اگر این کار را به‌درستی انجام بدهید، می توانید لبه انتهایی خودرویتان را ببینید.

  • آینه‌های خود را به هر طریقی تنظیم بکنید بازهم نقطه کور دارید، اما هدف این است که این نقاط کور را به کم ترین میزان ممکن برسانیم.

آینه‌ها را به بالا و پایین تنظیم بکنید. اگر این کار را به‌درستی انجام بدهید، افق در وسط آینه قرار خواهد گرفت و جاده پشت سر به‌صورت مستقیم و درست تا انتها مشخص می شود.

  • این سری از تنظیمات بستگی به قد شما دارد.
تنظیم آینه های خودرو
تنظیم آینه های خودرو

آینه عقب

در حالت آسوده روی صندلی رانندگی نشسته. هنگام تنظیم آینه عقب، نشستن در یک حالت مناسب بسیار مهم می باشد، چون در زاویه دید شما تأثیر گذار است.

  • به همان صورتی که فکر می‌کنید هنگام رانندگی می‌نشینید، بنشینید و آینه را تنظیم کنید.

آینه عقب را طوری تنظیم کنید که بتوانید تمام پنجره عقب در دید شما باشد. یعنی به این معنا که شما بیشترین زاویه دید را به‌طور مساوی در دو طرف داشته باشید.

  • اگر آینه عقب شما در جهت مناسبی تنظیم‌ شود شما می توانید تمامی لاین های پشت سر خود را ببینید.
  • هنگام رانندگی، باید از این آینده مکرراً استفاده کنید.

برای جلوگیری از خیره شدن و بازتاب نور در آینه هنگام رانندگی در شب، حالت دید در شب را تنظیم بکنید. زمانی که از این آینه در شب استفاده میکنید، در اثر بازتاب نور چراغ خودروهای پشت سر، چشمتان خیره می شود. آینه خیلی از ماشین ها دارای تنظیم دید در شب هستند با دکمه ای که در کنارشان تعبیه شده است.

  • این تنظیم بازتاب در شب را کم می کند.
  • در طول روز نگه داشتن آن باعث کدر شدن نور می شود بهتر است استفاده نشود.
تنظیم آینه های خودرو
تنظیم آینه های خودرو

نکات

  1.  زمانی که به آینه داخل ماشین نگاه می‌کنید، موقعیت قرارگیری شما و آینه باید جوری تنظیم شده باشد که برای دیدن پشت سرتان، چشم هایتان را حرکت دهید.
  2.  این نکته لازم به ذکر است که هرچقدر هم به‌درستی آینه‌های خود را تنظیم کنید، بازهم نقاط کور خواهید داشت.بس دقت لازم را به عمل آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا