تعویض روغن سیار

تعویض روغن سیار

تعویض روغن سیار ، یکی از بهترین خدماتی است که از طرف شرکت های امداد خودرویی ارائه می شود . این کار به منظور رفاه حال کسانی هست که خودرو هایشان با مشکل بر خورده اند .

تعویض روغن سیار

یکی از نیاز های اساسی هر خودرو ، تعویض روغن موتور آن است . اصطکاک بالای قطعات و عدم حرکت صحیح آن ها می‌ تواند به بروز مشکلات منجر شود . برای پیش گیری از این مشکلات ، تعویض روغن موتور یکی از اقدامات ضروری است . موتور خودرو، به نوعی قلب آن است و بدون توجه به سلامت آن ، ممکن است مشکلات جدی در عملکرد خودرو ایجاد شود . استفاده از روغن مناسب می‌ تواند عملکرد موتور را بهبود بخشیده و عمر آن را طولانی‌ تر کند . امداد خودرو تبریز

روغن موتور ، دارای ترکیب نسبتاً پیچیده ای است . هر چه سن موتور خودرو بیشتر شود ، استفاده از روغن موتور باکیفیت بیشتر ضرورت پیدا می کند . تعویض روغن سیار که توسط امداد خودرو ها انجام می شود ، کار خودروداران را بسیار راحت کرده است . بنابراین خودرو داران برای تأخیر در تعویض روغن موتور خودروی خود دیگر هیچ بهانه ای ندارند و بدون اینکه وقت زیادی را اختصاص دهند می توانند روغن موتور خودروی خود را در سریع ترین زمان در محل تعویض کنند .

اصلی ترین کار روغن موتور ، روان کردن قطعات و به کمترین میزان ممکن رساندن اصطکاک میان قطعات موتور است . هم چنین روغن موتور موجب پیش گیری از زنگ زدگی و خوردگی موتور ، تمیز کردن موتور ، آب بندی موتور و بهبود راندمان موتور و … می گردد . تمامی موارد گفته شده نشان از اهمیت استفاده از روغن موتور و تعویض به موقع آن دارد .

امدادگرهایی که کار تعویض روغن سیار را انجام می دهند به خوبی با تعویض روغن سیار آشنا هستند . حجم روغن موتور و میزان روغن مصرفی برای هر یک از ماشین های ایرانی و خارجی ، فرق دارد . این میزان با توجه به نوع موتور ، نوع ماشین و … متفاوت است . مکانیک سیار هم از دیگر وظایف و خدمات امداد خودرو سیار می باشد .

تکنسینی که کار عوض کردن روغن خودروی شما را انجام می دهد ، کاملاً به میزان روغن موتور مناسب خودروی شما و بهترین نوع روغن موتور خودروی شما آگاه است . لذا شما این کار را به کاردان بسپارید و نگران هیچ چیز نباشید .

مهم ترین مزیت های استفاده از روغن موتور

تعویض روغن سیار با استفاده از مرغوب ترین روغن موتور انجام می شود. مهم ترین مزایای استفاده از روغن موتور شامل موارد زیر است :

کاهش اصطکاک میان قطعات موتور : قطعات موتور در زمان حرکت دچار اصطکاک و ساییدگی می شوند. در این شرایط موتور داغ می کند. روغن موتور موجب کاهش اصطکاک میان قطعات شده و از داغ شدن موتور ممانعت به عمل می آورد.
پیشگیری از انتقال گرما به چرخه احتراق : مهمترین وظیفه روغن موتور این است که مانع انتقال گرما به چرخه احتراق می شود که این مسئله در افزایش راندمان خودرو تأثیرگذار است. برای مطالعه مطالبی در مورد بنزین سیار کلیک نمایید .
جلوگیری از زنگ زدگی : اکسیژن موجب خوردگی و زنگ زدگی می شود. استفاده از روغن موتور ایده آل موجب کاهش اکسیدکنندگی شده و بدین ترتیب از موتور محافظت می کند. با تعویض به موقع روغن موتور خودروی خود توسط تعویض روغن سیار ، موجب ایجاد یک لایه سبک میان پیستون و سیلندر شوید . این لایه همانند یک عایق است و از نفوذ آب پیش گیری می کند. در واقع روغن موتور ، موجب آب بندی موتور خودرو می شود .
خاصیت تمیزکنندگی : بعد از مدتی کارکرد موتور ، رسوبات میکروسکوپی در آن جمع می شود . این رسوبات موجب مسدود شدن موتور می شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند. روغن موتور موجب انتقال ناخالصی ها به فیلتر روغن می شود تا این ناخالصی ها مانع از عملکرد صحیح موتور نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا